#17, en äkta krigare

Ingen elitserie nästa år utan allsvenskan ännu en gång.
Vet inte varför det inte känns som åren innan men på något sätt har jag blivit van..
Så klart hade jag hoppats på att fira en elitserieplats men det blev inte så denna gången heller.
Det blir att åka till Ljungby, Växjö och alla lantställen även nästa år.
Jag har lärt mig att leva med allsvenskan. Lärt mig att leva utan elitserien.
Det är Leksand jag lever för inte divisionen.
Jag tackar grabbarna för ännu en säsong som innehållt både glädje, besvikelse och tårar.
Allt man kan tänka sig för att det ska bli riktigt bra hockey.
Jag ska ännu en gång bevisa att jag älskar Leksand för Leksand inte för vilken serie vi spelar i.
Måste sno ett citat för lät ruggit bra: Passion oavsett division.
Det är som jag sagt tusen gånger Leksand är laget jag alltid kommer stå upp för var vi än spelar.
Det finns inget som kommer få mig sluta stå kvar för Leksand.
Jag är blå och vit även om det alla gånger inte är det lättaste.

Det som är synd med att det inte blev elitserien detta året är för att Challe förtjänar det.
12 säsonger och med handen på hjärtat kan jag inte säga att han har spelat en dålig match..
Han är en åkta krigare och jag hoppas han hyllas som en ökta krigare på måndag med att hans
tröja hissas i hallen. Jag vill ha med honom på varje match, jag vill se hans nummer i taket.
Det kommer ge hopp, det kommer visa stolthet!

Challe #17 är verkligen någon jag beundrar.
Han har gett sitt hjärta och själ för Leksands IF.
Det är inte många som har gjort det men han är en av dom.
Det gör ont att tänka att han har spelat sin sista säsong nu.
Men jag beundrar honom för det han gjort, han har gett allt varje match.
Hoppas han får den hyllningen han förtjänar sista matchen på hemmaplan på måndag.
Äkta krigare förtjänar att bli hyllade!
Får tårar i ögonen när jag tänker på det, Challe jag älskar dig för det du gjort.

Nu kommer min kära släkt, den förvirrade blondinen fyller nämligen år ;-)
Så ska äta tårta nu, fick en Leksands tårta, ovanligt!

Puss och kram blondinen på norra stå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0