Dags för ett mirakel nu..

Det börjar kännas i hela kroppen att det snart är över nu, kvalet är snart över.
Men fortfarande har vi en match kvar, en match jag hoppas att ni alla ska på.
Att ni alla ska visa att vilken serie vi än spelar i så är vi Leksingar!
Jag ska visa detta imon, för enligt mig känns detta som årets viktigaste match att åka på.
Slutet på denna säsongen är början på nästa..
Jag vill hylla de som förtjänas att hyllas, jag vill se mitt älskade lag igen.
Det kommer ju ta ett antal dagar om man säger så innan jag får se Leksand på isen igen..
Chlas Olssons cup antar jag och dit är det ju ett antal dagar!

Tankarna och funderingarna går om vilka spelare som stannar och vilka som inte gör det.
Rykterna om Green till Malmö förtsätter.
Spelar han i Malmö nästa år hoppas jag han hoppas över matchen hos oss för där är han inte välkommen!
Visst familjen är närmare, men på det sättet han i så fall gjort det är illa.
Ingen idé att spekulera ännu men jag tror vi ser han i Skånelaget nästa år och inte i Dalarna tyvärr.
Håller tummarna för Eddie Läck men det ska väl till ett under. Men mirakel har skett.

Matchen imorgon är viktig på många sätt men det aboslut viktigaste är tredje platsen.
Som sagt mirakel kan hända, något lag kanske inte klarar elitlicensen, eller svenska hockey förbundet kanske
får fantt och utökar eliutserien (MIRAKEL).. Men hoppet  försvinner aldrig.
Trors att jag egentligen vill gå upp på det hederliga sättet, genom kvalet.
Vi kommer få leva med att fått åka snålsjuts upp annars och vi kommer inte få uppleva den riktiga glädjen.
Så nästa år är vårt år hoppas jag! Då är det vår tur! Någon gång är det faktiskt vår tur!
Nu ska jag ta och sova en minut eller två.
Det är ganska skönt att sova  när det regnar ute!
Syns i Södertälje imorgon allihopa nu!

Puss och kram blondinen på norra stå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0