Passion oavsett division

Nu sitter jag här igen. På väg till Södertälje för att kolla på mitt älskade Leksand.
Det känns lite vemodigt. Sista matchen för säsongen. Inte just för att det är sista matchen utan
för att jag kommer sakna alla goa människor. De flesta fräffar man endast på matcherna.
Nu när sommaren är på väg innebär det också att de är ett tag tills jag träffar dessa människor igen.
Men tiden går fort och snart står jag på norra stå igen med alla underbara människor. Tack för ännu en säsong!

Cirka en timme kvar till Södertälje innan vi är framme. Fokus på hockey kanske det inte är än..
Farfar och Svennsson sitter i en disskusion om mänskliga behov och om jobb, Snygg Emil myser
här bak i bilen med mig! Kanske dags att börja ladda snart. Nervös är jag alltid.
Vet inte varför men tårarna känns inte långt borta. Challe, jag tror det gäller Challe. Sista matchen
matchen med Challe. Kommer sakna nummer 17 på isen. Han har alltid visat vägen, krigat
och gett så mycket tillbaka till oss på norra stå. Jag hoppas han vet hur mycket han är älskad.
Hoppas han vet att han kommer vara saknad. Tack för allt Challe!

Björn Rosenström sitter vi och sjunger till... Ganska trevlig roadtrip faktiskt. Fast Farfar gnäller lite.
Emil har däckat och Svennsson ja Svensson är Svensson inga kommentarer behövs.
Men det saknas någon? Kommer inte ihåg vad han heter men tror han valde LA istället för oss och Leksand.
Emils fötter luktar död råtta, helvete tror jag spyr. Värsta lukten ever. Än så länge skiner solen och
jag ska lastbil hem!

Unge norske Andreas Martinsen har skrivit på två år för Leksand. En ruggit bra anfallare som senast spelade i Lillehammer.

Nu ska jag sjunga lite för mina grabbar så dom vaknar. Hoppas vi syns ikväll allihopa!

Puss och kram blondinen på norra stå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0