Hockey från en annan del av Sverige

Idag har jag vart med om en helt annan upplevelse.
Har varit på match mellan Tingsryd - Örebro, kvalet till allsvenskan.
Matchen var över min förväntan. Tingsryd krigade på men tyvärr var det för många missade chanser.
Känns som ett annat lag jag brukar kolla på.
Men Tingsryd vann till slut med 3-2 så nu känns allsvenskan för det smålänska laget ite allt för långt borta.

Tigrarna som dom kallar sig har en klack, ja man kan kalla det en klack.
En av smålands bästa klackar vad det nu säger. Hv71 är väl snäppet bättre.
Ibland kändes det som man ville bryta av deras kallade sång och förklara lite..
Två trummor för den lilla klacken är på tok för mycket, det enda man hör är trummor och absolut ingen sång.
"Pippi-sången" var väl ändå inget att höra men vi är i smålans så man ska inte klaga.
Men en sång som jag faktiskt tycker är ganska bra är den mest pinsamma som har.
Det är när en person sjunger tigrarna, resten sjunger det grön/vita laget..
Har dom hört talas om delad klack! Om en person sjunger något så hörs det inte.
Det låter som en VÄLDIGT lång paus för alla andra.. Men men vad kan man förvänta sig?
Hallen är dock under all kritik.. Klackar ska inte så jäme varandra dom ska stå mot varandra.
Hur ska det annars kunna bli någon kamp på läktaren?!

Saknade norra stå idag. Man saknar det när man är man ser en annan klack.
Jag hör hemma på norra stå! Jag älskar att vara på norra stå!
Att se en annan klack utan att få vara i min är deprimerande, ont i magen fick man!
Men jag tycker tigrarna låter lite bättre sen jag själv stod där ett par gånger..
Fast kom upp till dalarna och se och lär av skoter raggare ;-)
Tingsryd välkommna till allsvenskan!
Men snälla skaffa nya sånger som inte är gjorda på stenåldern. Häng med i utvecklingen, den finns färg tv :-)

Leksand tog tre poäng idag. Karlberg fick göra mål idag också, han förtjänade det.
Sista matchen i hallen, blir tårögd. Han har varit trogen, kämpat, krigat!
Han om någon förtjänat att göra mål sin sista match!
All kärlek till Karlberg #17
Sista matchen på torsdag hoppas alla kommer till Södertälje då!
Jag ska vara där och jag hoppas ni alla kommer och visar passion oavsett division!

Puss och kram blondinen på norra stå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0