Hyllningen till Eddie Läck

Det är med gråten i halsen jag ser en besviken Eddie Läck åka av isen. Det känns som jag sagt detta innan. Det känns precis som förra året, jag önskar bara någon lyssnade. Jag förstår inte hur man kan ge någon hopp om att han äntligen ska få visa vad han går för och sen ännu en gång ta bort det.
Kille jag pratar om är naturligtvis Eddie Läck. Förra året gjorde han en grym säsong men fick stå i skym undan för Belfour. Jag tyckte det var fel redan då. Bättre att ge Eddie chansen och låta Belfour visa vägen. Men tydligen höll folk inte med mig. Belfour gjorde ingen bra kvalserie enligt mig och Eddie fick chansen i slutet. Men han kan tyvärr inte trolla. Och HALLÅ även detta året tror jag ínte han har lärt sig det!!

Hela säsongen har han varit uttalad första målvakt. Han har aboslut inte gjort bort sig, tvärtom han har gjort ett stabilt intryck. Visst han har varit sjuk och efter det har det gått lite upp och ner men ändå tycker jag han har gjort det han ska. Men vipps så börjar kvalserien och även detta året får han inte chansen att visa vad han går för. Jag står fast vid detjag sa redan innan säsongen. Ska vi till elitserien så är det Eddie Läck som ska ta oss dit! Tydligen så har inte tränarna samma förtroende för Eddie som jag har.

Jag förstår om vi inte har någon Eddie Läck i Leksand nästa säsong. När han gång på gång blir petad när det verkligen gäller! Ännu en gång har tränarna valt fel kille som ska vakta kassen enligt mig. Jag ber Eddie Läck om att han ska stanna, men samtidigt förstår jag honom om han inte gör det. Men jag skickar en önsknng till tomten om att vi får behålla Eddie i målet. Försöka måste man!

Jag önskar att jag stod på norra stå och sjöng Eddie Läck! låt mig få uppleva det innan kvalet är slut. Eddie kommer inte kunna fixa ett mirakel. Men han har mitt förtroende till att vakta Leksands kasse! Står han inte i målet på söndag så hoppas jag att han inte ställer sig i bådet heller, det vore skandal!
Som sagt, jag har sagt det förr. Eddie Läck är mannen som ska ta oss till elitserien!

Han bjuder på sig själv, skapar bra stäming i laget (genom att spruta vatten på sina lagkamrater när de blir intervjuade i TV, go Eddie), han ger mycket till oss men har tyvärr inte fått så mycket tillbaka.
Ännu en gång Eddie Läck ät helt klart nummer 1 för mig och et har han alltid varit. Tack så mycket Leksand för att vi förlorar en riktigt bra målvakt.. Om vi mot all förmodan inte skulle göra det så hoppas jag han blir bättre omhändetagen. Och Eddie, tack för allt, tack för alla underbara minnen med dig på isen! Det kommer jag aldrig att glömma!

Puss och kram blondinen på norra stå

Kommentarer
Postat av: Hulthan

Mycket bra inlägg.Ja vi ska vara jävligt glada om han blir kvar, och står han inte på söndag. Då vet jag inte vad jag gör!

2009-03-19 @ 14:29:28
Postat av: leksing

troligen inget

2009-03-19 @ 16:11:18
Postat av: leksing

troligen inget

2009-03-19 @ 16:11:38
Postat av: Hulthan

Vadå troligen inget?

2009-03-19 @ 16:14:38
Postat av: Leksing

a vi ska vara jävligt glada om han blir kvar, och står han inte på söndag. Då vet jag inte vad jag gör!

2009-03-19 @ 20:54:51
Postat av: Danne

Fantastiskt!! Tror Eddie stannar efter denna hyllning.

2009-03-20 @ 08:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0