Dags att ta sitt ansvar grabbar!

Det är med tårarna rinnande jag skriver detta, en stor klump i halsen, ångerst, besvikelse..
Detta är nog bland de jobbigaste sakena jag upplevt inom hockey.
Att möta Växjö borde vara tre säkra poäng!
Men ett lag kan inte bara genom att enbart vara på isen ta poäng..
Besviken beskriver inte ens lite vad jag är, finner inga ord!
Det finns tyvärr inga ursäkter, inte mot Växjö.
Detta beror helt klart på en sak: FÖR JÄVLA DÅLIG INSTÄLLNING!
Kriga! Var är krigarna? Har spelarna glömt bort vad hockey är?!
Sen är det under all kritik att ta en utvisning i offensiv zon när man precis gjort mål.
Riktigt dåligt utav Bellemare, riktigt dåligt!
Varför ska han upp med hansken i ansiktet där, den målet som Växjö fick kan vi tacka Bellemare för..

Dom jag vill säga tack till idag är Eddie Läck vår kära Eddie Läck. Du skötte din uppgift, du gjorde det du skulle.
Krigarkedjan så klart, Jesper Ollas, Johan Eneqvist och Johan Hägglund. Ni krigar alltid önskar bara alla vore som ni för då spelade vi i elitserien just nu. Oliver Ekman-Larsson skötte sig helt okej, han kan kliva av isen med rent samvete! Men förutom dessa fem spelare så kan ingen ha ett bra samvete just nu. Alla spelare och ledare borde ställa sig frågan: -Har jag gjort mitt bästa för att Leksand ska vinna? Har jag krigat för mitt lag? Jag har själv ställt mig frågan, mitt samvete är rent. För jag kan helt ärligt svara ja på dessa frågor.
Många förväntar sig att vi på läktaren alltid ska försvara vårt lag, att vi alltid ska stå kvar. Men det finns även en gräns för oss. Och jag tror den gränsen är nådd nu. Jag kommer fortfarande stötta mitt lag resten av kvalet, jag kommer stå kvar men jag kanske inte alltid kommer sjunga den gladaste sången. Ärlighet varar längst heter det och det kanske är dags att berätta sanningen för grabbarna snart. För själva verkar de inte förstå vad de gör för fel, själva verkar de tycka att de krigar. Men om grabbarna med rent samvete kan säga att dom har krigat så kan dom lika gärna lägga ner allt vad hockey heter. Detta är något som inte får hända och det finns inga ursäkter! Dagsför spelarna att ta sitt ansvar för det dåliga spelet. Det går inte med att skylla på dåliga tränare längre, nu är det spelarna som får ta sitt ansvar!

Klart jag kommer fortsätta älska mitt lag, klart jag kommer stå kvar!
Men just nu är det ett stort mörkt jävla tomrum. Var är mitt älskade lag? Var är Leksand?
Det Leksand jag sett på isen i kvalet är inte det Leksand jag älskar. För det Leksand jag älskar krigar för skölden, det Leksand jag älskar krigar för fansen... Det Leksand jag såg idag sket i vilket...

Hittar inte de rätta orden till de jag vill beskriva. Tror inte orden finns. Vi ger allt men vad ger grabbarna på isen oss?

Puss och kram blondinen på norra stå

Kommentarer
Postat av: Jimpan

Det finns ju fler krigare än krigarkedjan. Jag såg en hungrig Källström, Elias var heller inte borta i Matchen!! Men ojojoj, vad hände med Huokko? blev han utbytt? Varför inte ta in juniorer? Många frågor som inte lär få svar. Jag är så besviken nu men det är inte första gången!

Grannen ser på Röglematchen och hejar på dom, det suger, men är man från Skåne så förstår jag det. Ska gå dit och be henne dra ner ljudet på tv,n. Man blir lite småretlig nu!

Jag ska kolla din blogg, den är ny för mig. Ha det gött! Min blogg är förresten nästan nerlagd ;-)

2009-03-22 @ 18:10:00
URL: http://retsticka.blogspot.com/
Postat av: Petra

Tyvärr fanns det bara dessa fem som jag skrev enligt mig.. källström tog en dum utvisning.. elias ska jag inte kommentera.. sanningen är hård!

Postat av: gröten

Öppna ögonen flicka! Torka tårarna. Ni är bäst i Allsvenskan och får spela där igen. Får man inga medaljer där?

2009-03-22 @ 20:46:30
Postat av: Petra

Tror du jag håller på Leksand för vilken serie vi spelar i?! Jag är Leksing och faller vi ihop så kommer jag göra det tillsammans med dom! För jag står alltid kvar för Leksand. Vilken serie det än är...

2009-03-22 @ 21:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0